GELD VERSTUREN

Doormiddel van de nauwe samenwerking tussen Western Union en MobiPhone is het mogelijk om bij een MobiPhone filiaal wereldwijd geld over te maken. Het is zowel mogelijk om geld te versturen en te ontvangen in ons kantoor. Meer informatie over de dienst ”Western Union” vindt u op de website westernunion.nl.

Wat is een Western Union agentschap?
Western Union-agentschappen zijn onafhankelijke bedrijven die hun klanten namens Western Union een geldovermakingsservice bieden. Agentschappen van Western Union in Nederland zijn Exchange Offices, Goffin Bank en Postbank N.V. Buiten Nederland zijn bijvoorbeeld bekende financiële instellingen, postkantoren, luchthavens, stations, wisselkantoren, reisbureaus en andere bedrijven agentschappen.
Wat hebt u nodig om geld over te maken?
Voor elke overmaking is identificatie vereist. Geldige legitimatiebewijzen zijn een paspoort, een identiteitskaart en een rijbewijs met foto. Voor het overmaken van geld via de Western Union Money Transfer-service vanuit een agentschap hebt u geen creditcard, bankrekening, lidmaatschap of staatsburgerschappapieren nodig. Klanten die geld in ontvangst komen nemen, hoeven alleen een geldig legitimatiebewijs te tonen.
Hoe worden overboekingen uitbetaald?
In de alle gevallen worden Receive – overboekingen in contanten uitbetaald.
Internationale transacties worden meestal in de plaatselijke valuta uitbetaald.
Bij sommige landen kunt u de valuta zelf uitkiezen.
Wanneer is de service beschikbaar?
U kunt bij ons 6 dagen in de week van 10:00 uur tot 19:00 uur gebruik maken van de Western Union Money Transfer-service. Voor het adres waar u terecht kunt vindt u onder het kopje contact.
Biedt Western Union of MobiPhone een zekerheidsstelling of enige bescherming voor de koper bij een Money-Transer?
Western Union en MobiPhone bieden geen zekerheidsstelling en hebben geen enkele beleidslijn die gericht is op ‘aankoopbescherming’ voor de Western Union Money Transfer-service. Western Union is gespecialiseerd in het overmaken van geld van een verzender naar een ontvanger. We adviseren onze klanten geen geld over te maken aan partijen die ze niet kennen. Het is de verantwoordelijkheid van de verzender om te weten naar wie het geld wordt overgemaakt. Wanneer een ontvanger zich naar behoren identificeert, wordt tot uitbetaling overgegaan.

 

Pas op voor online fraude!

Geld verzenden naar iemand die u niet persoonlijk kent? Pas op dat u niet het slachtoffer wordt van consumentenfraude. De Western Union® Money Transfer-service is een handige manier om geld te verzenden naar mensen die u persoonlijk kent en vertrouwt. Als u echter geld moet verzenden naar iemand die u niet goed kent, loopt u het risico van fraude.

Omdat we consumentenbelangen hoog in het vaandel hebben, raden Western Union & MobiPhone u aan om uzelf tegen fraude te beschermen door de volgende aandachtspunten in het achterhoofd te houden:

  • Verzend nooit geld naar een vreemde met behulp van een overmakingsservice.
  • Wees op uw hoede voor aanbiedingen of buitenkansen waarvan u denkt “Dat is te mooi om waar te zijn”.
  • Gebruik geen overmakingsservices om aankopen van online veilingen te betalen.
  • Verzend nooit geld om belastingen of vergoedingen te betalen voor buitenlandse loterijen.

Neem als u vermoedt dat u het slachtoffer van fraude bent geworden contact op met uw plaatselijke Western Union-Agentschap.